Reggeli olvasmányaim között találtam egy olyat, hogy az Európa parlament és az Európa tanács elfogadta az új "audiovizuális szolgáltatási irányelveket" (talán így lehet normálisan lefordítani), magyarul a TV műsorokkal kapcsolatos szabályzások új verzióját.
Ebben többek között eltörlik a hirdetések (alias reklámok ) napi limitjét, helyette óránként 20%-ban állapítják meg a sugározható reklámokat, ami ugyebár 12 perc/óra. Az is benne van, hogy egy műsort minden 30 percben lehet csak megszakítani reklámokkal. Szintén a reklámok témakörbe tartozik, hogy a vallási műsoroknak reklámmentesnek kell(!) lennie. Az alkohol-reklámoknál speciális szabályok lesznek, többek között (ezen jót vigyorogtam), hogy egy ilyen reklám nem keltheti azt a benyomást, hogy az alkoholfogyasztás szociális vagy szexuális sikerességhez vezet (kicsit béna fordításban, de a lényeg érthető asszem)
Ezenkívül az ún. "product placement" is engedélyezett, kivétel a gyermekműsorokban. Ha jól értem, ez azt jelenti, hogy az egyes műsorokba a cégek benyomhatják a mindenféle termékeiket (lásd mondjuk Én, a robot c. filmet anno) Ha tévednék, valaki javítson ki, marketingből hüle vagyok A PP alól mindenesetre kivételt képeznek a gyermekműsorok.
A törvény elvileg 2007 végétől lép hatályba, de minden tagországnak be kell építeni a saját rtörvényei közé 24 hónapon belült, tehát majd valamikor 2009-től már minden EU tagországban így lészen
Aki az eredeti cikre kíváncsi, az itten megtalálja (angolul).
TV
2007.05.28. 10:08 DuDe
6 komment
Címkék: tv törvény EU
A bejegyzés trackback címe:
https://dude.blog.hu/api/trackback/id/tr315946762
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Andor 2007.05.28. 10:12:35
Hát... én már csak arra vágyok/várok, hogy a Formula 1-et adják neten élőben, és akkor kidobhatom a tévét a kukába...
DuDe 2007.05.28. 10:48:17
:) naigen...bár sztem ha elég pénzt látnak benne - márpedig a hirdetésekből erlég szép bevételt lehet elérni - akkor simán megcsinálják. Technológia adott, célközönség úgyszintén...
Fergie 2007.05.28. 11:07:17
Minden 30. percben? Na azt is legalább annyira nézném, mint a tv-t.
Madness 2007.05.28. 11:20:19
Nekem alapból az agyamra mennek a reklámok, pedig az egyik szakmám igencsak kötődik hozzájuk. Nem mondom vannak ötletes, jópofa reklámok, de a többsége értelmetlen és sokszor undi is, de ebbe most nem megyek bele, mert órákon keresztül lehetne sorolni, hogy melyikkel mi a baj. Utálom, hogyha netán a TV-ben megnéznék egy filmet, akkor nem jön össze a dolog, mert a második reklámblokknál elalszom az unalomtól... Na mindegy:)
Fergie 2007.05.29. 23:38:28
Válaszolnék, de tele van a postafiókod. Jó éjt.
black moon 2007.05.31. 01:07:08
Eszembe jutott a barátnőm lányának kedvenc filmsorozata. A különböző Barbies - hercegnős filmek. Az vajon PP?
Azonkívül forma 1-el még jól vagyunk, mert magyar adón csak a kommentátorok hülyék, a németeknél még azt is megszakítják reklámmal.