HTML

DuDe

Friss topikok

  • black moon: Többnyire azért vagyok magabiztos, ha az vagyok, mert olyan emberek vesznek körül, akik szeretnek... (2011.09.22. 09:57) Emberi dolgok
  • Narda: és a kommentek még 3 év után is megmaradtak :) jó nosztalgiázni :) (2011.07.03. 18:34) Mínusz
  • banita: ...véletlenek nem léteznek. " A világnak lelke van és néha elérkezik a pillanat, amikor ez a lélek... (2011.06.04. 10:58) Néha
  • Bekka: A port miatt fogod késõbb jobban értékelni a szépet:)) (2011.04.14. 14:00) Csak egy csepp
  • touch: ha nincs út, csinálni kell! (2010.12.04. 21:11) 5

Címkék

3D (1) 50ezer (1) 60 (1) 8 (1) 92 (1) acél (1) addtovább (1) ajándék (4) álarc (2) alkotás (1) állat (1) állatkert (2) álmos (3) álom (18) alvás (9) animáció (4) antiszoc (1) áramszünet (2) áruház (1) átverés (2) autó (4) avatar (1) baba (1) balhé (3) barátok (2) barkács (1) barna (1) béna (1) beszéd (1) beszélgetés (2) beteg (4) bicaj (1) bkv (4) blog (30) bloglink (1) bluetooth (1) boldog (1) bolhapiac (1) bolt (7) böngésző (2) bónusz (1) bor (1) bosszúság (2) búcsú (1) budapest (3) buli (3) burgerking (1) cég (1) cél (1) cgi (1) cica (1) cigaretta (1) címke (1) címszó (1) csacsi (1) csakneked (8) család (1) csavargás (1) csekk (1) csengőhang (1) csillagok (2) csípés (1) dátum (1) derék (2) deviantart (1) dialup (1) doboz (1) döntés (1) dugó (1) Duna (1) dvd (1) e-mail (1) ébredés (14) egó (1) éhes (1) éjszaka (1) Élet (1) életjel (1) élmény (1) élmények (1) elõzetes (1) emberek (1) emlék (5) emlékek (2) én (1) energia (1) enneagram (1) érdekes (1) érzelem (3) Érzelmek (1) érzés (2) eső (5) este (1) ész (1) EU (1) evés (1) évforduló (4) évvége (1) fűtés (1) fáradtság (1) Fecó (3) fejfájás (2) fejlesztés (2) feladat (1) félelem (1) felhő (2) felirat (3) felvágott (1) fényképező (3) feszültség (1) film (19) filozóf (1) flickr (2) fogyás (1) fordítás (1) fotó (30) frappr (1) friss (1) front (2) függőség (1) fusi (1) gitár (1) gomb (1) gondolat (8) gondolatok (58) gonodolatok (1) Google (8) görkorcsolya (1) grillparti (1) gyerek (1) gyerekek (1) gyermek (1) gyorsétterem (2) Hősök (1) hajnal (1) halál (1) hangulat (5) három (1) házaló (2) házimunka (1) hellokitty (1) helyesírás (2) hétköznap (1) hétköznapok (1) hétvége (11) hiba (2) hideg (1) hír (2) hirdetés (1) hírek (13) hízás (1) hobbi (1) hold (3) horoszkóp (1) horror (1) hosszú (1) HTML (1) hülyeség (1) idő (1) idézet (2) imax (1) internet (4) írás (3) iskola (1) játék (4) (1) jogvédő (1) jogvédelem (1) jókedv (2) kaland (4) káromkodás (1) kávé (2) kedv (9) kenyér (1) kép (7) képek (4) képeslap (1) képzelet (1) kérdés (2) kérdések (3) kereső (8) keresõ (1) kéz (1) kézműves (1) kiállítás (1) kihagyás (1) kirakat (2) kirándulás (1) klón (1) kocka (4) köd (1) költözés (3) kommunikáció (2) konfliktus (1) könyv (1) kórház (1) kosárlabda (4) közlekedés (1) közösség (1) krumpli (1) kuka (1) kulcsszavak (1) kulcsszó (2) kultúra (1) kutatás (1) kutya (1) kütyü (17) Lakás (1) lakcím (1) laptop (1) lassú (1) látogatás (1) látogató (2) lekvár (1) levél (2) link (1) lista (1) logika (1) lomtalanítás (1) lustaság (1) lyuk (1) műsor (1) művész (1) maci (1) macska (9) média (1) megérzés (3) meglepő (1) meglepetés (3) meleg (2) merleg (1) metró (2) miegyéb (14) MINDENFÉLE (1) mindenmás (1) móka (2) monitor (1) morc (1) morgás (1) morr (2) mosoly (1) motor (2) mozgás (2) mozi (4) moziünnep (1) múlt (1) munka (32) munkahely (2) myvip (1) nőnap (1) nadràg (1) napelem (1) napfelkelte (1) napirajz (1) napsütés (1) nem (1) net (5) nevelés (1) névnap (1) nocomment (3) nosztalgia (1) nyár (1) nyaralás (1) o (1) okosság (1) öltözés (1) óra (1) óraátállítás (1) palack (1) panda (1) párhuzam (1) péntek 13 (1) pénz (4) piac (1) picasa (1) pihenés (23) pihi (1) pizza (1) plakát (1) plurk (3) pók (1) póló (2) posta (2) programok (1) programozás (1) rádió (3) rajz (5) rajzolás (2) recept (1) reggel (7) reggeli (1) rejtély (5) reklám (10) rend (1) rendezvény (1) repülő (2) rinya (1) robert capa (1) romok (1) rongálás (2) rózsa (1) sablon (22) segítség (1) Semmi (2) senki (1) séta (6) sok (1) sorozat (3) sors (1) sport (1) squash (2) stat (2) statisztika (6) sütemény (2) süti (5) szőlő (1) szabadnap (4) szabadság (8) számítógép (3) számla (1) számláló (8) szavak (6) szemét (1) szerelem (2) szerver (1) színház (1) szív (2) szolgáltató (1) szombathely (1) Sztár (1) születésnap (3) szülinap (1) szünet (1) takarítás (4) találkozó (2) tavasz (3) technika (1) tegnap (1) telefon (7) térkép (1) terv (1) test (1) teszt (3) tiszadob (1) titok (1) tízezer (2) toplista (1) törlés (1) torrent (1) történet (3) törvény (1) tréning (1) tudomány (3) tükör (1) tüntetés (3) tüzijáték (1) tv (7) twitter (2) uborka (1) ufó (1) ujitas (1) újság (4) üldözés (1) ünnep (5) update (1) utazás (20) utca (3) útközben (1) utolsó (1) üveg (1) Üzenet (4) válaszok (1) valentin (1) valóság (1) változás (2) vásárlás (1) véletlen (1) vérnyomás (1) viasat (1) vidék (1) videó (1) világűr (1) villamos (2) virág (3) vonat (1) vuk (1) web (1) zaj (1) zene (7) zöld (1) zombi (1) Címkefelhő

Hibrid?

2009.03.22. 15:03 DuDe

Már sokszor elmerengtem azon, hogy vajon milyen gondolat vezérelte azokat a reklám"szakembereket", akik egy bizonyos légfrissítőt próbálnak eladni nekünk. Adott a következő a felállás: apuka barnamedve, anyuka egy pingvin, a gyerekek pedig (mi mások?) kis rózsaszín malackák. Mi sem természetesebb, mint egy ilyen kis család. Próbáljuk meg más szemmel nézni az egészet. Átvitt értelem...oké...menni fog... Tehát apu egy mackós pasi, ez stimmel. A gyerekek állandóan(?) koszosak, mint a malacok. Itt azért rezeg a léc, de egye fene...anyuka pingvin mivoltát viszont a jelenlegi tudásommal nem tudom összeszedni.

Kinek szólhat a reklám? Azoknak a felnőtteknek, akiknek elege van abból, hogy egy barnamedve (itt most az övön aluli asszociációktól tekintsünk el), és két kismalac szagosítja a lakást? A felőtteknek nem hiszem, hogy szüksége lenne ilyen képzettársításokra. A gyerekeknek, akik naphosszat játszanak (dagonyáznak?), mozognak, és úgy általában élik a gyermekek életét? Nekik még tetszhetnek az állatok, de itt már felmerül, hogy vajon mikor bújik ki belőlük a kíváncsiság. Alábbi párbeszédet képzelem el:

- Anyuuuu, hogy van az, hogy egy medve és egy pingvin gyerekei malacok?
- Kérdezd meg apádat!

Nem mondom, hogy meg lehet szokni, de az már eddig is egyértelmű volt, hogy a reklámok - azon felül, hogy hazudnak - hülyének nézik a potenciális vásárlót. Ezeken a reklámokon visztont rendre elképedek, mert valahogy ez már nekem is sok. A légfrissítő további reklámjai hasonló furcsa párosításokat vonultatnak fel, maximálisan összezavarva a kíváncsi gyermeket, és a válaszadásra kényszerülő szülőket egyaránt.

3 komment

Címkék: reklám állat

A bejegyzés trackback címe:

https://dude.blog.hu/api/trackback/id/tr725945927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

schlemi_curtis 2009.03.22. 15:25:24

Valóban érdekes a meglátás, de szeretnék beléd kötni néhány ponton, pláne az utolsó bekezdéssel kapcsolatban. Először is, a gyerek nem fogja megkérdezni. Miért? Mert olyan sok vackot lát a tévében, hogy ez az igen komoly biológiai ferdítés már fel sem tűnik neki. A nagyobb gyerekek meg már átlátnak picit a szitán, így bár tudják, hogy hülyeség, nagy valószínűséggel már saját maguk feldolgozzák a problémát. Az is csak a reklámokból jön ki, hogy egy 8 éves gyerek minden jelenségre hülye kérdésekkel reagál. A reklámokról azt állítottad, hogy hazudnak. Ez az a gondolat, aminél mindig felemelem a szavamat, hisz ez így, ebben a formában nem igaz, ahogy az sem, hogy hülyének nézzék a vásárlót. Nyilvánvaló persze, hogy a legtöbb reklám nem pontos, de a ferdítés csak egy eszköz. Képzeld el ugyanezt a reklámot a következővel: Büdös a férj? Koszosak a gyerekek? Vegye ezt a légfrissítőt és nem fogja érezni őket! Nyilvánvaló, hogy ez így minden kritikát alulmúl, kell tehát egy köntös, amit ráhúzol a reklámra. Másfelől, a reklámnak az a célja, hogy a több hasonló funkciójú termék közül te minél többet ismerj meg. Persze ez rohadtul fölösleges, ha az ember gondolkodik, hisz te nem azért fogod megvenni az airwick-et, mert a reklámban volt, max azt tudod onnan, hogy van. De sok ember nem gondolkodik, ők a potenciális fogyasztók. Vannak azonban olyan reklámok, amik egyáltalán nem hazudnak és/vagy nem nézik hülyének a vásárlót. Először is ide tartoznak a közérdekű közlemények (igen, ez is reklám), vagy pl. az olyan reklámok, amik konkrétan csak egy adott termék létezését tudatosítja az emberekben. Ilyenek a Coca Cola reklámai például. Más kérdés, hogy blőd marhaságok azok is, de az arra hivatott, amire. Nesze bmeg, kóla. Ennyi. A lényeg: Van reklám, ami átver, meg hülyének néz, de ha ez nem így lenne, akkor a multicégek és a reklámszakemberek éhen halnának. Egyedi döntésed, hogy te hagyod magad átverni, vagy átlátsz a szitán. Te átlátsz. Aki nem, úgysem lehet megtéríteni. Viszont nem mind hazudik...

Madayu 2009.03.22. 16:00:23

A nálunk látható reklámoknak két fő jellemzője van. 1. Nagyon "kedveljük" a lenyúlt reklámokat (pl. négeres sport szelet reklám, vagy a leszinkronizált mosószer reklámok) Ez sajnos jó bizonyíték arra, hogy nálunk honos reklámszakemberek nem túl kreatívok. 2. Ha netán mégis sajátot csinálnak, az annyira szörnyű, hogy jobb meg sem említeni. Nem kedvelem a reklámokat több okból sem. (habár van ilyen végzettségem, de ezt most hagyjuk) Nem részletezem jobban, az előző 2 pont után nincs is sok értelme. Abba már nem megyek bele, hogy melyik milyen eszközökkel akarja a népeket rávenni a vásárlásra. Aki bedől, az úgy járt. Persze nem mind átverés, de azt ki kell fogni.

apple 2009.03.23. 09:48:49

Pont ez a lényeg: ezért vagy azért megragadja a nézőt. :D Akár egy képzőművészeti alkotás: vagy nagyon bejön, netán éppen ellenkezőleg. Ami fontos - ne legyen középszerű és azonnal felejthető...
süti beállítások módosítása