Már sokszor elmerengtem azon, hogy vajon milyen gondolat vezérelte azokat a reklám"szakembereket", akik egy bizonyos légfrissítőt próbálnak eladni nekünk. Adott a következő a felállás: apuka barnamedve, anyuka egy pingvin, a gyerekek pedig (mi mások?) kis rózsaszín malackák. Mi sem természetesebb, mint egy ilyen kis család. Próbáljuk meg más szemmel nézni az egészet. Átvitt értelem...oké...menni fog... Tehát apu egy mackós pasi, ez stimmel. A gyerekek állandóan(?) koszosak, mint a malacok. Itt azért rezeg a léc, de egye fene...anyuka pingvin mivoltát viszont a jelenlegi tudásommal nem tudom összeszedni.
Kinek szólhat a reklám? Azoknak a felnőtteknek, akiknek elege van abból, hogy egy barnamedve (itt most az övön aluli asszociációktól tekintsünk el), és két kismalac szagosítja a lakást? A felőtteknek nem hiszem, hogy szüksége lenne ilyen képzettársításokra. A gyerekeknek, akik naphosszat játszanak (dagonyáznak?), mozognak, és úgy általában élik a gyermekek életét? Nekik még tetszhetnek az állatok, de itt már felmerül, hogy vajon mikor bújik ki belőlük a kíváncsiság. Alábbi párbeszédet képzelem el:
- Anyuuuu, hogy van az, hogy egy medve és egy pingvin gyerekei malacok?
- Kérdezd meg apádat!
Nem mondom, hogy meg lehet szokni, de az már eddig is egyértelmű volt, hogy a reklámok - azon felül, hogy hazudnak - hülyének nézik a potenciális vásárlót. Ezeken a reklámokon visztont rendre elképedek, mert valahogy ez már nekem is sok. A légfrissítő további reklámjai hasonló furcsa párosításokat vonultatnak fel, maximálisan összezavarva a kíváncsi gyermeket, és a válaszadásra kényszerülő szülőket egyaránt.