HTML

DuDe

Friss topikok

  • black moon: Többnyire azért vagyok magabiztos, ha az vagyok, mert olyan emberek vesznek körül, akik szeretnek... (2011.09.22. 09:57) Emberi dolgok
  • Narda: és a kommentek még 3 év után is megmaradtak :) jó nosztalgiázni :) (2011.07.03. 18:34) Mínusz
  • banita: ...véletlenek nem léteznek. " A világnak lelke van és néha elérkezik a pillanat, amikor ez a lélek... (2011.06.04. 10:58) Néha
  • Bekka: A port miatt fogod késõbb jobban értékelni a szépet:)) (2011.04.14. 14:00) Csak egy csepp
  • touch: ha nincs út, csinálni kell! (2010.12.04. 21:11) 5

Címkék

3D (1) 50ezer (1) 60 (1) 8 (1) 92 (1) acél (1) addtovább (1) ajándék (4) álarc (2) alkotás (1) állat (1) állatkert (2) álmos (3) álom (18) alvás (9) animáció (4) antiszoc (1) áramszünet (2) áruház (1) átverés (2) autó (4) avatar (1) baba (1) balhé (3) barátok (2) barkács (1) barna (1) béna (1) beszéd (1) beszélgetés (2) beteg (4) bicaj (1) bkv (4) blog (30) bloglink (1) bluetooth (1) boldog (1) bolhapiac (1) bolt (7) böngésző (2) bónusz (1) bor (1) bosszúság (2) búcsú (1) budapest (3) buli (3) burgerking (1) cég (1) cél (1) cgi (1) cica (1) cigaretta (1) címke (1) címszó (1) csacsi (1) csakneked (8) család (1) csavargás (1) csekk (1) csengőhang (1) csillagok (2) csípés (1) dátum (1) derék (2) deviantart (1) dialup (1) doboz (1) döntés (1) dugó (1) Duna (1) dvd (1) e-mail (1) ébredés (14) egó (1) éhes (1) éjszaka (1) Élet (1) életjel (1) élmény (1) élmények (1) elõzetes (1) emberek (1) emlék (5) emlékek (2) én (1) energia (1) enneagram (1) érdekes (1) érzelem (3) Érzelmek (1) érzés (2) eső (5) este (1) ész (1) EU (1) evés (1) évforduló (4) évvége (1) fűtés (1) fáradtság (1) Fecó (3) fejfájás (2) fejlesztés (2) feladat (1) félelem (1) felhő (2) felirat (3) felvágott (1) fényképező (3) feszültség (1) film (19) filozóf (1) flickr (2) fogyás (1) fordítás (1) fotó (30) frappr (1) friss (1) front (2) függőség (1) fusi (1) gitár (1) gomb (1) gondolat (8) gondolatok (58) gonodolatok (1) Google (8) görkorcsolya (1) grillparti (1) gyerek (1) gyerekek (1) gyermek (1) gyorsétterem (2) Hősök (1) hajnal (1) halál (1) hangulat (5) három (1) házaló (2) házimunka (1) hellokitty (1) helyesírás (2) hétköznap (1) hétköznapok (1) hétvége (11) hiba (2) hideg (1) hír (2) hirdetés (1) hírek (13) hízás (1) hobbi (1) hold (3) horoszkóp (1) horror (1) hosszú (1) HTML (1) hülyeség (1) idő (1) idézet (2) imax (1) internet (4) írás (3) iskola (1) játék (4) (1) jogvédő (1) jogvédelem (1) jókedv (2) kaland (4) káromkodás (1) kávé (2) kedv (9) kenyér (1) kép (7) képek (4) képeslap (1) képzelet (1) kérdés (2) kérdések (3) kereső (8) keresõ (1) kéz (1) kézműves (1) kiállítás (1) kihagyás (1) kirakat (2) kirándulás (1) klón (1) kocka (4) köd (1) költözés (3) kommunikáció (2) konfliktus (1) könyv (1) kórház (1) kosárlabda (4) közlekedés (1) közösség (1) krumpli (1) kuka (1) kulcsszavak (1) kulcsszó (2) kultúra (1) kutatás (1) kutya (1) kütyü (17) Lakás (1) lakcím (1) laptop (1) lassú (1) látogatás (1) látogató (2) lekvár (1) levél (2) link (1) lista (1) logika (1) lomtalanítás (1) lustaság (1) lyuk (1) műsor (1) művész (1) maci (1) macska (9) média (1) megérzés (3) meglepő (1) meglepetés (3) meleg (2) merleg (1) metró (2) miegyéb (14) MINDENFÉLE (1) mindenmás (1) móka (2) monitor (1) morc (1) morgás (1) morr (2) mosoly (1) motor (2) mozgás (2) mozi (4) moziünnep (1) múlt (1) munka (32) munkahely (2) myvip (1) nőnap (1) nadràg (1) napelem (1) napfelkelte (1) napirajz (1) napsütés (1) nem (1) net (5) nevelés (1) névnap (1) nocomment (3) nosztalgia (1) nyár (1) nyaralás (1) o (1) okosság (1) öltözés (1) óra (1) óraátállítás (1) palack (1) panda (1) párhuzam (1) péntek 13 (1) pénz (4) piac (1) picasa (1) pihenés (23) pihi (1) pizza (1) plakát (1) plurk (3) pók (1) póló (2) posta (2) programok (1) programozás (1) rádió (3) rajz (5) rajzolás (2) recept (1) reggel (7) reggeli (1) rejtély (5) reklám (10) rend (1) rendezvény (1) repülő (2) rinya (1) robert capa (1) romok (1) rongálás (2) rózsa (1) sablon (22) segítség (1) Semmi (2) senki (1) séta (6) sok (1) sorozat (3) sors (1) sport (1) squash (2) stat (2) statisztika (6) sütemény (2) süti (5) szőlő (1) szabadnap (4) szabadság (8) számítógép (3) számla (1) számláló (8) szavak (6) szemét (1) szerelem (2) szerver (1) színház (1) szív (2) szolgáltató (1) szombathely (1) Sztár (1) születésnap (3) szülinap (1) szünet (1) takarítás (4) találkozó (2) tavasz (3) technika (1) tegnap (1) telefon (7) térkép (1) terv (1) test (1) teszt (3) tiszadob (1) titok (1) tízezer (2) toplista (1) törlés (1) torrent (1) történet (3) törvény (1) tréning (1) tudomány (3) tükör (1) tüntetés (3) tüzijáték (1) tv (7) twitter (2) uborka (1) ufó (1) ujitas (1) újság (4) üldözés (1) ünnep (5) update (1) utazás (20) utca (3) útközben (1) utolsó (1) üveg (1) Üzenet (4) válaszok (1) valentin (1) valóság (1) változás (2) vásárlás (1) véletlen (1) vérnyomás (1) viasat (1) vidék (1) videó (1) világűr (1) villamos (2) virág (3) vonat (1) vuk (1) web (1) zaj (1) zene (7) zöld (1) zombi (1) Címkefelhő

Csürhe

2006.09.19. 09:38 DuDe

Nem szeretek politizálni, és most sem ez a célom, de egyszerűen nem tudok szó nélkül elmenni a tegnap éjjeli események mellett. Egyrészt ismét rá kellett döbbennem az ember önmagában egy hihetetlenül kreatív, és alkotó lény, de minél nagyobb tömegben gyűlik össze, annál ostobább, tudatlanabb, primitívebb és destruktívabb. Egyértelmű volt, hogy a tegnap éjjeli "ostrom" (így nevezték a TV-ben is) az ott összegyűlt tömeg nagy részének csak arra volt jó, hogy kiélhesse az aktuális rombolási vágyát. Nem vitatom az eredeti célt (miszerint petíciót akartak átnyújtani, hogy azt olvassák fel élő adásban), de éjjel fél 3-ig néztem, és addigra már csak a rongálás, rombolás, törés-zúzás ment. Arról nem is beszélve, hogy a tömeg egy másik tetemes részének a célja a bámészkodás volt. Nevetgélve, iszogatva figyelték, ahogy a sokaság fentebb említett része sorra gyújtja fel az autókat, és okoz sok-százezres (ha nem milliós) károkat egy épületben. Nem vagyok kárörvendő, de nagyon bízom benne, hogy kicsit később előveszik a tegnap éjjeli felvételeket, és szép sorban azonosítják azokat, akik egyértelműen azért voltak ott, mert "jó belhé", és mert úgy gondolták, hogy így (látszólag) büntetlenül kiélhetik a destruktív hajlamaikat.

A másik, amin meglepődtem, az a kommentár volt, illetve egész pontosan a média hozzáállása a dologhoz. A tv élő adásban közvetítette az eseményeket, ami rendben is van, de a műsorvezetők minden helyszínen levő kollégájuktól, illetve a telefonon elérhető személyektől (a tv dolgozóitól kezdve a miniszterelnökig) azt az álláspontot próbálták kicsikarni, miszerint a rendőrség tehet mindenről. A helyszínen levő tudósítók becsületére legyen mondva, hogy igyekeztek nem átvenni ezt a célozgatást. Nem mondom, hogy a rendőrök tökéletesen végezték a dolgukat, és hogy nem lehettek volna erélyesebbek (törvényes keretek között), de azért nem kéne mindjárt az elején, élő egyenesben bűnbakot keresni, arról nem is szólva, hogy a médiának illene pártatlan módon beszámolnia, nade manapság már csak így megy...találjunk gyorsan felelőst, hogy legyen kit rugdosni

Volt egy férfi, aki odakeveredett a kamerák elé, és ott magyarázta, hogy ő most angliában dolgozik, és hogy mennyi sok pénzt keres odakint, de hazajött; "szerdán kell visszamennem, de itt vagyok" - mondta félmeztelenül, és hozzátette, hogy "ha jön rendőri erőstés, akkor itt még több vér fog folyni". Elgondolkodtam azon, hogy ha az eredeti célt nézzük, akkor az egésznek mi köze a vérontáshoz...ha a végső cél egy hatalmon lévő ember (és itt jegyezném meg, hogy innentől gyakorlatilag mindegy, kiről van szó) lemondása, ahhoz minek ez az egész cirkusz? Miért nem lehet odamenni, és anélkül megtenni mindezt, hogy bárkinek baja legyen - olyan általunk ismeretlen eszközökkel, mint a tárgyalás? Miért csak az számít megoldásnak, hogy jól megverem, akinek más a véleménye, vagy netán (ahogy a rendőrök, vagy akár a televízió dolgozói is) a dolgát végzi, de útban van...?

Elhangzottak olyan vélemények, hogy "szégyellem, hogy magyar vagyok". Ezzel azért nehéz mit kezdeni, mert egyrészt mindenkiben, szülessen bárhol a világon, van valamiféle természetéből fakadó pozitív érzelem azzal a hellyel szemben, ahol született, és él. Azért mindegy, hogy hol született az illető, mert az ember természete alapvetően ilyen, és nem lehet országokhoz, vagy népekhez kötni a csordaszellemet. Másrészt viszont vannak olyan dolgok, amit más vérmérsékletű emberek máshogy intéznek el, illetve máshogy állnak hozzá.

Szándékosan nem érintettem a politikát, holott ez az egész valahol abból indult ki (igen, a politika része az is, hogy az ellenfelemre heccelem a könnyen befolyásolható embereket). Sok-sok ember volt ott, akik gondolkodás nélkül cigányoztak, buziztak egy emberre (elnézést azoktól, akiknek ez bántó lett volna), mindezt árpádsávos zászlókkal a kezükben (idézem a stúdióból közvetítőket: "mindenfelé piros-fehér-zöld lobogók, és...és másféle zászlók" - miért nem lehet kimondani?). Nem szeretnék igazándiból senki mellé állni ebben az ügyben, nekem van egy véleményem, de szerintem itt most nem ez a lényeg. Vannak meggyőződések mindkét oldalon, amiket nem lehet megváltoztatni, és lehet, hogy én vagyok túlságosan optimista, de úgy gondolom, hogy semmi szükség nem volt arra, ami tegnap történt...vagy ha igen, nem így.

Ez arra volt jó, hogy az egész világ megnézhette élő egyenesben, hogy mennyire vagyunk "emberek"...

20 komment

Címkék: média tv tüntetés rongálás

A bejegyzés trackback címe:

https://dude.blog.hu/api/trackback/id/tr705947654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

black moon 2006.09.19. 09:48:22

MEgnyugtatlak, hogy hajnal óta azért van lezárva a Szabadság tér környéke, mert a rendőrök és a nemzeti nyomozó iroda helyszínel. Képekről felvételekről fogják azonosítani az előkövetőket. Hogy a bámészkodokkal mi lesz, azt nem tudom, mert nem tudom, hogy a btk-ba ütközik-e. A kár több 10 milliós. Az m1-en reggel Bánó szinte minden érintettel úgy beszélt, rendőrrel politikussal, tűzoltó parancsnokkal, mintha most meg akarná feszíteni, aki az ő munkahelyét (tv) nem védte eléggé. A többihez nem szólok hozzá direkt, mert ma már én sem akarok politizálni, de jórészt egyetértek veled.

DuDe 2006.09.19. 09:59:47

hm...ezek szerint túl óvatosan becsültem :( a hajnali dolgokról nem tudtam, de ilyen módon örülök, hogy így lesz...

black moon 2006.09.19. 10:07:02

na ja, valószínűleg azt már nem láttad, hogy 3 emeletnyi irodát kifosztottak felforgattak :(

Olivia 2006.09.19. 10:20:43

Én erről az egészről nem is tudtam, csak moon oldaláról keveredtem ide több információért... Döbbenetes! És én is inkább azt mondom, hogy ez nem nemzetiségtől függ, ez maga az emberi természet. És inkább úgy hangozhatna az a mondat, hogy "szégyellem, hogy ember vagyok." A tömegpszihológia pedig egy sajátságos dolog, nagyon veszélyes. És nehéz elhinnem, hogy az emberek képesek legyenek így megőrülni, ha azt hihetik, nem terheli őket felelősség a nagy tömegben, pedig ez így van. Legjobb barátnőm, akit 18 éve ismerek, és sosem csalódtam benne, tegnap szintén tüntetni ment, csak nem Pesten--azt hiszem, megvolt benne az első csalódásom. Hát kíváncsi leszek, ő hogy viselkedett ott...

DuDe 2006.09.19. 10:51:54

moon: nekem ott ment el a kedvem a közvetítéstől, amikor láttam, hogy a tv épületén az ablakot végő rácsot 3-4 ember megemeli, és többször az ablakhoz vágja...mindegy, csak törjön %confused% Olivia: nem magával a tüntetéssel van a bajom, mert a szólásszabadsához ez is hozzátartozik...a baj ott kezdődik, ha már az eredeti cél eltűnik

könnycseppek 2006.09.19. 11:04:24

Szia DuDe! Idekeveredtem... és teljesen, szó szerint (!az egyén-tömeg, a média -szinte saját szavaim...) egyetértek Veled. Értelmetlen, érzéketlen rombolás - ennek semmi köze a szólás és gyülekezési és egyéb szabadsághoz. Nagyon elkeserítő volt ilyen képeket látni 2006-ban!!!........:-(((

Málna 2006.09.19. 11:07:53

szóval ...bakker....nem értem h miért kellett fosztogatni, gyújtogatni, törni-zúzni......elszabadultak az indulatok....... habár szerintem ebben az ügyben csak szép lehetek........okos nem:-((((

DuDe 2006.09.19. 11:36:32

Málna...ezzel mind így vagyunk, mindenkinek max. a saját szemszögéből nézve lehet igaza

Olivia 2006.09.19. 12:15:37

Tudom, hogy hogy értetted, hisz írtad is: átment az egész csak ürügybe, hogy szabadon rombolhassanak. És a barátnőm, remélem, nem keveredett ilyesmibe, nem vandálkodott. Csak a tömeg hatása miatt aggódom, mert az talán még őt is elvakítja. De majd kifaggatom, mi volt. Egyébként rengeteg minden akad manapság, amikor valami eszme ürügyén csak pusztítanak. Csupa szomorú eset...

luna 2006.09.19. 12:27:43

így gondolom én is, jól esett így elolvasni a gondolataimat. mindenesetre ha az eszmét nézzük, amiért indult, akkor pont az ellenkezőjét érték el.

csibike 2006.09.19. 13:12:24

Szerintem a "csürhe" nem a mennyiségtől függ, hanem a minőségtől... :)

pudingocska 2006.09.19. 16:50:54

Én is egyetértek veled. És sír a szívem az MTVs archívumért, ami pótolhatatlan.

Fergie 2006.09.19. 17:21:20

No comment.

Huggancs 2006.09.19. 18:28:34

én is le vagyok döbbenve és inkább nem nyilvánítok az egészről véleményt, mert rühellem a politikát és a politikusokat is. most már remlélem senki sem csodálkozik, ha az emberutálatomról írkálok héha-néha....

Huggancs 2006.09.19. 20:08:24

azt is mondhatnánk: nesze neked országimázs...ami szomorú.

twinkle 2006.09.19. 20:15:35

végigolvastam az írásodat és azon gondolkoztam, hogy engem mi dühít ebben az egészben a legjobban. rájöttem, hogy nem tudnék választani. amikor egy nő a kezével kaparja a földön a burkolatot, hogy felszedje a macskakövet csak azért, hogy legyen mit dobálnia... na ez már a legalja! remélem akiket tudnak azonosítani a felvételek alapján, megkapják a nekik járó bűntetést. nem csak pár ezer forint büntit, vagy néhány nap elzárást...

black moon 2006.09.19. 20:56:01

Én ma este azon döbbentem meg legjobban, hogy az egyik kórházban fekvő tüntető azt mondta, hogy 16 éve várt erre, mert ő úgy élte meg, mint az elődeink 50 éve október 23-át. Majdnem elsírta magát a meghatottságtól. Én meg majdnem lehidaltam az emberi ostobaságtól. Huggancs, amikor én az országimázsot emlegettem reggel, meg is kaptam érte a magamét, hogy a Gyurcsányt védem, holott csak arra gondolok, hogy nem tesz jót senkinek ebben az országban, ha köztörvényes garázdaság, btk-ba illő minősített esetek alapján ismer meg minket a világ.

Huggancs 2006.09.19. 21:14:00

Black Moon:) én is úgy értettem, ahogy Te értetted. A politikusokat meg védje a radai rossebb:)

lippije 2006.09.20. 03:47:01

ma is kint voltam. a helyzet ... ááá, mind1.

Ferenc barátja 2006.09.20. 16:38:43

A tüntetés, lázadás befektetés az Mszp pártom jövöébebe! El sem tudod képzelni milyen nehéz a mai világban normális csürhét találni, és indokot arra hogy felhecceljük Köszi előre is a csűrhének! Csak így tovább ismét miénk a győzelem!
süti beállítások módosítása